Mersin'de yaz sıcaklarının bunaltıcı etkisiyle birlikte, toplu taşıma araçlarında seyahat eden vatandaşların konforu ve güvenliği öncelik haline geldi. Mersin Büyükşehir Belediyesi ekipleri, bu hassas dönemde harekete geçerek toplu taşıma araçlarına yönelik denetimleri zirveye taşıdı. Klima sistemlerinin çalışır durumda olup olmadığından araç içi temizliğe, fazla yolcu taşınmasından sürücülerin davranışlarına kadar birçok kritik nokta titizlikle inceleniyor. Hem rutin kontroller hem de 'Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi'ne gelen şikayetler anında değerlendirilerek sorunlu araçlara müdahale ediliyor. Peki, bu sıkı denetimler Mersin'deki toplu taşıma deneyiminizi nasıl değiştirecek ve sizi daha konforlu yolculuklar mı bekliyor?

Artan sıcaklıklarla birlikte toplu taşıma araçlarına yönelik klima denetimlerini yoğunlaştıran Büyükşehir ekipleri, vatandaşların daha güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat edebilmesi için; araçlarda klima kullanımı, araç temizliği, fazla yolcu taşınması ve sürücülerin diğer kurallara uyup uymadığını titizlikle kontrol ediyor.

Zabıta Dairesi Başkanlığı’na bağlı Trafik Zabıta Şube Müdürlüğü ekipleri, rutin kontroller ve vatandaşlardan gelen şikâyetler doğrultusunda toplu taşıma araçlarını denetleyerek, kurallara uymayan sürücüler hakkında cezai işlem uyguluyor.

BOZKOYUN: “DENETİMLERDEKİ AMACIMIZ; VATANDAŞLARIMIZIN DAHA KONFORLU YOLCULUK YAPABİLMESİ”

Vatandaşların daha konforlu yolculuk yapabilmesi için toplu taşıma araçlarına yönelik denetimlerin düzenli olarak sürdürüldüğünü belirten Mersin Büyükşehir Belediyesi Trafik Zabıta Amiri Serdar Bozkoyun, “Günün belirli saatlerinde duraklarda rutin denetimlerimiz oluyor.

‘Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi’ne gelen şikâyetleri de anında değerlendirip, sorunlu araçları trafikten ivedi bir şekilde çekerek arızalı klimalarını yaptırmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.

Denetimlerin yalnızca klima kontrolleriyle sınırlı olmadığını ifade eden Bozkoyun, “Fazla yolcu ve diğer konularda da denetimler yapılıyor.

Ayrıca şoförlerimizin sefer esnasında ve araç içerisinde yolcu varken sigara içtikleri tespit edildiği takdirde veya kapısı açık olan araçlara da yine cezai işlem uyguluyoruz” ifadelerini kullandı.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı Trafik Zabıta Şube Müdürlüğü ekiplerince yürütülen bu kapsamlı denetimler, kent genelindeki toplu taşıma hizmetlerinin kalitesini ve vatandaş memnuniyetini artırmayı hedeflemektedir. Özellikle artan sıcaklıklar nedeniyle klima kullanımının yanı sıra, araç içi hijyen, kapasite üzerinde yolcu alımı ve sürücülerin sefer esnasında sigara içmesi gibi ihlaller üzerinde durulmaktadır. Vatandaşlardan gelen şikayetler, 'Alo 185 Teksin Çağrı Merkezi' aracılığıyla hızla değerlendirilmekte ve tespit edilen arızalı veya kural dışı uygulaması olan araçlar trafikten çekilerek gerekli müdahaleler sağlanmaktadır. Bu sürekli ve titiz denetimler sayesinde, Mersin'deki toplu taşıma araçlarında seyahat eden tüm yolcuların daha güvenli, konforlu ve sağlıklı koşullarda ulaşım sağlaması amaçlanmaktadır. Uygulanan cezai işlemlerle kurallara uyumun artırılması ve toplu taşıma kalitesinin sürdürülebilir kılınması hedeflenmektedir.