25 Haziran 2026 Perşembe
DOLAR 46.52 ₺
EURO 52.95 ₺
STERLIN 61.40 ₺
G.ALTIN 5,990.46 ₺
BTC 62,519.71 $
ETH 1,661.50 $
BİST 0.00

    Konya'da Su Kesintisi Tarih Oluyor mu? KOSKİ'den 135 Noktada Dev Sondaj Hamlesi!

    GündemKonya 13
    Yayınlama: 24 Haziran 2026 Çarşamba 11:24 Kaynak: Piha Haber Ajansı

    Konya Büyükşehir Belediyesi, KOSKİ aracılığıyla su azlığı çeken bölgeleri kesintisiz suya kavuşturmak için dev bir adım attı. Toplam 135 noktada başlatılan sondaj çalışmalarıyla kuraklık riskine karşı stratejik hamleler yapılıyor.

    Konya'da Su Kesintisi Tarih Oluyor mu? KOSKİ'den 135 Noktada Dev Sondaj Hamlesi!

    Su, yaşamın temel kaynağı ve şehirlerin sürdürülebilirliği için vazgeçilmez bir değerdir. Özellikle iklim değişikliği ve küresel kuraklık risklerinin arttığı bu dönemde, Konya gibi büyük şehirler su kaynaklarının yönetimi konusunda kritik adımlar atmaktadır. Konya Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı KOSKİ Genel Müdürlüğü, bu doğrultuda geleceğe yönelik önemli bir yatırım programını hayata geçiriyor. Şehir genelinde 135 farklı noktada başlatılan sondaj ve kuyu açma çalışmaları, su azlığı çeken mahallelere kesintisiz içme suyu ulaştırmayı hedefliyor. Bu dev hamle, Konya'nın su geleceğini güvence altına alırken, hemşehrilerimizin yaşam kalitesini artırma vizyonunun önemli bir parçasıdır. Detaylar ve çalışmaların önemi haberimizde.

    Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün 2026 yılı yatırım programı doğrultusunda 135 noktada sondaj çalışması planlayarak bahar aylarıyla birlikte çalışmaları yoğunlaştırdığını belirtti. Şu anda 37 noktada kuyu açım işleminin tamamlandığını ifade eden Başkan Altay, “19 ilçede, 47 farklı noktada çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz” dedi.

    KOSKİ’DEN ŞEHİR GENELİNDE YOĞUN ÇALIŞMA

    Konya’nın merkez ve 28 ilçesinin tamamında sürdürülen çalışmalarla özellikle su azlığı ve susuzluk sorunu yaşayan mahallelerde yeni içme suyu kaynakları oluşturduklarını vurgulayan Başkan Altay, “Açılan yeni kuyularla birlikte mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesi ve hemşehrilerimizin kesintisiz suya erişiminin sağlanması ilk önceliğimiz. İklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önceden tedbir alarak yatırımlarını sürdüren Konya KOSKİ Genel Müdürlüğü’müz, yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarını kontrollü şekilde hizmete kazandırıyor. Su temin çalışmaları sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.

    Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın açıklamalarıyla gündeme gelen su temini çalışmaları, şehrin su geleceği için stratejik bir önem taşıyor. KOSKİ Genel Müdürlüğü tarafından 2026 yılı yatırım programı kapsamında planlanan 135 noktadaki sondaj çalışmalarıyla, özellikle su sıkıntısı yaşayan 19 ilçedeki 47 farklı noktaya kesintisiz içme suyu sağlanması hedefleniyor. Şu ana kadar 37 kuyu açma işleminin tamamlanması, projenin hızla ilerlediğini gösteriyor. Bu yoğun gayretin temel amacı, iklim değişikliğinin getirdiği kuraklık risklerine karşı önceden tedbir almak ve yer altı su kaynaklarını kontrollü bir şekilde şehir hizmetine kazandırmak. Yeni açılan kuyular ve güçlendirilen altyapı ile yaz aylarında yaşanabilecek potansiyel su yetersizliklerinin önüne geçilerek, tüm Konya halkının suya kesintisiz ve sağlıklı bir şekilde erişimi güvence altına alınıyor. Bu kapsamlı yatırımlar, Konya'nın sürdürülebilir bir su yönetimi politikası izlediğinin ve vatandaş odaklı hizmet anlayışının önemli bir göstergesidir.

    BENZER HABER
    İlk Yorumu Sen Yaz
    code